X

قیمت سردخانه خرما

09128079561 کارشناس فروش خانم فدایی
سردخانه خرما

میزان تولید خرما در سراسر کشور در یک دهه گذشته هرگز به کمتر از یک میلیون تن نرسیده‌ است که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

صنایع برودتی زئوس
صنایع برودتی زئوس

سردخانه خرما

اخداث سرد خانه مکانیزه بالای صفری

خرما یکی از میوه‌ های پر طرفدار و شناخته‌ شده در کل جهان می‌ باشد که ایران در این زمینه هم تولید و هم صادر و هم در این زمینه مصرفی در رتبه بالایی قرار دارد. سردخانه صنعتی خرما برای نگهداری و افزایش ماندگاری خرما یکی از روش‌ های کاربردی برای نگهداری بلند مدت خرما می‌باشد. زمانی‌ که خرما را درون سردخانه قرار می‌دهیم و دمای سردخانه را پایین می‌آوریم، این حفظ خرما در دمای پایین فعل و انفعالاتی که باعث تغییر مشخصات خرما و بعد از آن باعث خراب و فاسد شدن خرما می‌شود را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد و همین مورد باعث می‌شود که خرما در دمای پایین با کیفیت بالا و سالم برای مدت زیادی نگهداری شود. در واقع هر چقدر فاصله دمای برداشت محصول تا دمای نگهداری محصول درون سردخانه کمتر باشد، میوه خرما کیفیت بهتری را جهت عرضه در بازار خواهد داشت و این‌ که دو راه برای نگهداری خرما وجود دارد. اول اینکه خرماها برای مدتی در دمای بین دو هشت درجه سانتی‌گراد در انبار سردخانه نگهداری شود و بعد به بازار فرستاده شوند و راه دوم این است برای انتقال محصولات به بازار سردخانه ماشین استفاده کنید.

شرایط‌ نگهداری خرما در انبار سردخانه

سردخانه کانکسی خرما زئوس

شرایط نگهداری خرما در سردخانه خرماهای مختلف در شرایط مختلفی باید نگهداری شوند و به‌ عبارتی ساختار خرماها با یکدیگر تفاوت دارد. برای مثال رطب عسلی چون رطب زیادی دارد حتما باید در دمای پایین‌ تری نسبت‌ به سایر خرما ها قرار گیرد تا دچار فساد و خرابی نشود و از طرفی خرماهایی شبیه به خرمای زاهدی نیز می‌تواند در شرایط مناسب نگهداری شود و همچنین که نگهداری این خرما نیز نباید زیاد طول بکشد چون این خرما نیز اگر مدت‌ زمان زیادی در معرض گرما باشد، طبق محل رشد جانوران و همچنین شرایط خرابی خود را به وجود می‌ آورد و از طرفی حتما باید در دمای مطابق نوع خرما تعیین شود و همچنین خرماها در یک دما نگهداری نشوند.

تکنیک های نگهداری محصولات در سردخانه بالای صفر خرما

  • تازه نگهداشتن تا حد امکان
  • ایمن نگهداشتن تا حد ممکن
  • ارزان و ساده بودن
  • حفظ مواد غذایی
  • جلوگیری از فساد
  • حفظ کیفیت

دلایل ضرورت سود سازی محصولات

۱. اساسا محصولات فساد پذیرند و در دمای بالای محیط این امر شدید می شود
۲. محصولات فصلی هستند و تقاضا همیشگی
۳. کیفیت ضروری است و مصرف کننده آگاهی زیاد در این باره دارد
۴. در حال حاضر استاندارد های بین المللی برای محصولات صادراتی وجود دارد
۵. افت رطوبت زیاد باعث خشک شدن یا چرو کیدن محصول می شود

پس با سرمایش سریع و یکنواخت و نگهداری محصول در دمای مناسب فرایند متابولیک غیر فعال شده و محصول در یک حالت خموده و غیر فعال وارد می شود. بنابراین می تواند برای دوره طولانی تر بدون کاهش تازگی و طراوت در سردخانه نگهداری می شود.

گردش هوای سردخانه خرما چگونه است؟

سردخانه زیر صفری 7 تنی

در یک سردخانه برای نگهداری مواد غذایی مهم‌ ترین بخش گردش هوای مناسب درون آن است و سوله‌ های شما باید دارای تهویه هوای مناسب باشد تا مانع از جلوگیری از آسیب جدی به مواد غذایی شود سرما باید در بین تمام قفسه‌ ها و پالت ها به‌ صورت یکنواخت درحال گردش باشد تا یک دمای پایدار در تمام قسمت‌ های سردخانه ایجاد شود همچنین یکی از نکات مهم بررسی رطوبت سردخانه است که برای نگهداری خرما بین ده تا پانزده درصد باشد و اگر رطوبت سوله بالا یا پایین‌ تر باشد، ابتدا باید رطوبت داخل سوله را تنظیم می‌کرد و سپس خرماها را درون آن قرار داد.

سرعت انتقال گرما یا سرعت سرمایش در سردخانه خرما به چه عواملی بستگی دارد؟

سردخانه بالای صفر خرما

زمان: به‌ منظور رسیدن به حداکثر سرمایش باید محصول به مدت کافی در سردخانه باقی بماند، از سوی دیگر این زمان از حداکثر دوره نگهداری که برای یک محصول خاص مثل رطب مضافتی مورد انتظار است تجاوز نماید به‌ طور طبیعی انتقاد به‌ مرور از کیفیت محصول کاسته شود.

دما: اگر سیستم تبرید ظرفیت سرد سازی کافی را نداشته باشد و یا نتواند در حداقل زمان ممکن دمای محصول را به دمای مناسب برساند و آن را ثابت نگه دارد، باعث بروز باعث بروز تغییر رنگ و طعم و فساد در کوتاه‌ مدت شده و کالا را از بین می‌برد.

چیدمان: چیدمان غلط در پارت باکس پالت و رعایت نکردن فاصله بین پالت ها و همچنین ظروف بسته‌ بندی با طراحی و مواد نامناسب باعث کاهش جریان گردش هوا سرد و سرعت سرمایش میشود.

نحوه خرید سرد خانه خرما

صنایع برودتی زئوس با کیفیت‌ ترین و مرغوب‌ ترین محصول را در زمینه سردخانه خرما فراهم آورده‌ است تا بتوانید خرما را تازه و تر نگهداری در مدت‌ زمان طولانی نگهداری کنیم و این محصولات 18 ماه گارانتی و پنج سال خدمات پس‌ از فروش دارند و تمامی محصولات صادر می‌ شوند به سراسر کشور برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • محمد رمضانی
    سلام لطفا قیمت سردخانه کانتینری (20 فوت) برای نگهداری خرما به مدت یکسال را اعلام فرمایید. با تشکر رمضانی 09121217358
    • مدیر سایت

      با سلام.لطفا جهت کسب اطلاعات با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. 09128079561

تماس بگیرید